ulangtahun blog saye

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, December 7

oh maaf........n SALAM MAAL HIJRAh

assalamualaikum n salam maal hijrah semua..

owh..blogku bewajah bru..tbe2 teringin nk tuka template blog..konon sempena taun bru islam la ni..hehe..last2 sendiri sudah pening..aku biakan blog ni jap ek..sementara aku menjumpai template yg sesuai..sebenarnye yg aku berkenan la..yg ni bkn aku xsuke tpi kurg skit..huhu

okeh...

sejenak di 1 muharam ni atau ngan bhsa len thun bru islam ni..insyAllah muncul tahun baru yg ceria..biasela kn bila taun bru je org akan tnye,ape azam korang?? pstt..nk tnye, azam taun lps da tertunai blum?
hmm.. masih ingtkah suma ngan sirah nabi berhijrah dari mekah ke madinah?.. byk peristiwa menarik spanjg peristiwa hijrah ni.. yg da lupe tu, bukak la bku2 sirah xpun korg google je..  ckp psl hijrah kn, bagi aku la skit or byk hijrah atau azam kte, suma tu xpenting yg penting terlaksana...

azam aku taun lps nk cube yg terbek dlm plajaran..alhmdulilh, sumanye b'jalan ngan bek

lagi....aku ingt nk b'bisnes sket2..huhu, azam ni xtecapai lagi..ntah bile la nk bkk bisnes bila asek bz je.. tpi cover up azam ni ngan bt part time kat dataran cendikia uitm s.alam..kat kdai yg jual tedy bear tu..adelah skit2 income.. lgpun keje kt sni besh sgt..boleh sambil2 study, xboring n yg penting xggu stdy aku..

lagi....aku nk jauhkan dri dari ngumpt org or mendgr org mengumpat..yg ni 50-50 je terlaksana..sungguh byk setan2 berkeliaran aku..sumtime dpt la gak aku elak..tpi sumtime aku join sekali..cemane tu???? alahai fifah oi..cube kuatkn hati tu...okeh2, psni aku akn try untk improve azam ke3 ni...


azam baru aku taun ni plak....

1) nk jdi org yg sentiasa fikir positif..
2) taun ni lgsung xnk mgumpat org..biala org nk kate aku ni kerek ke..tunjuk baik ke..yg penting
    hijrah kte kearah yg bek..  fifah boleh punyela!!
3) nk jadi anak yg solehah, kakak yg prihatin, kwn yg berguna kpd kwnnye yg len serta teman yg memahami.

tu je azam tahun ni..hopefully tercapai 100%.. aku thu, xde insan yg sempurna, tpi xsalah kan kte berusaha untuk menjadi lebih bek...

jika niat kte baik, insyaAllah Allah pasti berkati...

doaku untuk semua..
" ya allah, Engkau muliakan & sayangi semua ahli keluargaku serta semua saudara seislamku, berkati keluarganya, sihatkan tubuh badannya, limpahkan rezekinya, jauhkan daripada fitnah, penganiayaan & penghinaan, suburkan benih keimanan dgn penuh rs kasih sayang serta taqwa  tanpa alasan serta makbulkanlah cita2nya yang murni.. amin Ya Rabbal A'lamin.."

3 comments:

~ez~ said...

alamak! cantekknyaaa!! akak nk tukar lagi laa...yg ni camne pipah buat?hehehe

~ez~ said...

pipah..akak ada tag tuk awak..check it out. btw, tag awak akak xbuat sbb tak paham..awak bg award tu ke atau camne ek?sbb akak tgk award tu cam dr kwn awak je..huhu..

greenduck said...

amin :)