ulangtahun blog saye

Daisypath Anniversary tickers

Monday, August 8

nape perlu jauhkan diri??

okey, assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..

hacccumm!! alamak, aku yg terbersin.. usang bebeno blog aku yg da lme xb'hapdet..
oke, seperti yg anda sekalian sedia maklum, aku ni superduper bz women.. walaupun namenye cuti sem 4 bulan, tapi keje2 sampingan yg aku wat ni xsudah2.. keje tanpa gaji la katekan?? eh, xde gaji pn dpt big present from my umi n walid.. dorg da tempah sebijik kete tin milo untuk aku...tin milo pn tin milo la...asal kete kan.. siap wane kegemaran aku lagi.. of course purple..

dah2, aku ni nk ckp psl bende len, tetibe merewang psl bende len.. straight to the point!
nape kdg2 kite kne jauhkan diri?? sbb nk tgk, sejauh mane kdudukan kite di hati die..ingat, kdg2 je.. aku xckp selalu.. kalu slalu, ngan aku2 skali hot tahap nk angkut sekandang rimau suh baham org yg wat camtu.

bila kite jauhkan diri, xsemestinya kite xingt die, xsmestinya kite xsyg die..kite masih ade Allah yg Maha kuasa untuk jga die.. alhamdulilh, walaupun aku ni masih di peringkat mendiamkan diri , tapi skurang2nye aku thu, die ingat kat aku..risau kot tetibe je aku senyap sunyi..

biarlah dlm tempoh 'kehilgn' aku ni..die sedar betapa p'tingnye aku kt die..oke, aku dah stat perasan...
aku pn xthu nk diamkan diri brape lame..depend on time.. ayat aku nih sayu betul.. sile jgn layan sgt ek repekan aku. huish bunyi cam rempeyek pulak..

ckp pasl rempeyek, rindu plak time kecik2 dlu, slalu tlg nenek aku wat rempeyek.. guna dapur kayu oke, sungguh klasik gitu.. korang penah ke??hahaha, ops, sorry! ala2 riak dah ayt aku ni.. kalu time mood aku nk becakap, korg bagi tujuh hari tujuh mlm pn blum tentu aku boleh senyap, hmm, nk balik bpuasa kat kmpung, tapi nt sape nk tlg walid aku beniaga kt bazar ramadhan?

owh lupe plak...selamat menyambut ramadhan semua.. org dah puasa smiggu, aku baru nk ucapkn selamat, sugguh kekuraan pulak..yes! satu lagi pkataan baru kuar.. tentang ramadhan tahun ni, walid aku ade bkak gerai kat bazar ramadhan.. gerai ikan bakar gitu! resepi ikan bakar sume dari tgn aku la..amacam? teringin x nk rase? hehe, jemputla membeli ek kalu teringin nk rase..

ikan yg dibakar adelah keli, terubuk, cencaru, kembung, tilapia n pari..ni pn tgn aku masih ade bau2 ikan lagi..gara2 baru lps siang ikan2 untuk jualan hri ni.. yg specialnye lagi, air asam made by walid n kuah mask lemak kencur made by umi.. korg leh pilih, nk tuang air asam o msk lemak kencur..

stakat ni jualan alhamdulilh..memandangkan gerai ni kat kwsn kmpg, so kene la b'patutan harganya.. sng cite murah la..wlaupn aku duk kwsn taman, tapi walid lbih prefer bjual kat kwsn kmpung..tapak gerai pn murah..

semalam la yg paling aku nk tegelak..ade sorg pakcik nih..duk tnye mcm2 n last2 die ckp, aku nih org kelantan ek? aku jwbla.."eh takla pakcik, sy org sini je"..ha, sbnrnye dah byk kali org kate muke aku mcm org pntai timur.. aku pn pelik, org pntai timur kbayakannye cntik2 n putih2..aku nih? xmcm tu pon.. tpi alhamdulilh sempurna sifat sbg manusia la.. nasib la pkcik tu kate muke aku mcm org kelantan, kalu die kate muke aku mcm org utan ke.. mau aku kejar pakcik tu satu bazar..hahaha

okeh, need to stop.. nk siap2 g bazar.. g awal, dpt balik awal..boleh terawikh n b'buka kt rumah..

p/s- slamat beribadah di bulan mulia ni ek... n satu2nya amln yg akan dinilai sndiri oleh Allah adalah puasa di bulan ramadhan..so, puasa tu niat kene btl..bkn nk diet2 tapi krn Allah..smoga amal ibadah kite diterima Allah..insyaAllah

No comments: